Het logo van uw merk is het eerste wat mensen opmerken. Onthoud altijd dat een goed ontworpen logo er altijd voor zorgt dat u onmiddellijk wordt herkend in een menigte van duizenden merken. Daarom moet u uw logo laten ontwerpen voordat u uw bedrijf start.

Dat gezegd hebbende, het ontwerpen van een indrukwekkend logo is niet eenvoudig. Dit komt omdat wanneer u uw logo laten maken, u in feite een gezicht voor uw merk krijgt. Het maken van de juiste overwegingen zal helpen om het logo impactvol te maken.

Ben je benieuwd naar de verschillende stappen van dit ontwerpproces? Hier vertellen we je alles wat te maken heeft met het ontwerpproces van een impactvol logo.

Waarom moeten logo’s impact hebben?

Logo’s kunnen vele soorten en tonen hebben. Maar het motief achter het ontwerpen ervan is hetzelfde: een diepgaande impact op de klanten achterlaten.

Dit komt simpelweg omdat een logo een van de beste hulpmiddelen is om een goede indruk te creëren. Dat betekent dus dat hoe beter het logo-ontwerp, hoe groter de kans is dat u indruk maakt op uw klanten.

Een impactvol logo helpt ook bij het opbouwen van een sterke merkidentiteit en creëert merkloyaliteit. Daarom moet u contact opnemen met professionals om uw op de juiste manier te logo laten ontwerpen.

Het ontwerpproces

Het logo-ontwerpproces is niet moeilijk. Dat gezegd hebbende, is het nog steeds het beste om deze taak in de handen van een expert te laten, omdat deze op de hoogte is van alle belangrijke onderdelen van het proces.

  1. Het merk begrijpen

De allereerste stap van deze procedure is het begrijpen van het merk in de kern.

Bij het ontwerpen van logo’s moet rekening worden gehouden met de identiteit van het merk. Dit is de reden waarom bekwame ontwerpers altijd zaken als de doelgroep, de persoonlijkheid van de koper en andere zaken onderzoeken voordat ze verder gaan met het ontwerpproces. Bovendien houden ze er ook rekening mee hoe de kijkers zich zullen voelen als ze het logo zien tijdens het ontwerpen.

  • Het vinden van een passend bijvoeglijk naamwoord voor het merk

De volgende stap in het proces is het vinden van synoniemen en bijvoeglijke naamwoorden die het merk op zijn best beschrijven.

Wanneer u uw logo laten maken, dan zult u merken dat de ontwerper u vraagt uw bedrijf in enkele woorden te omschrijven. Dit begeleidt hen veel in het proces en maakt het voor hen gemakkelijk om een ontwerp te kiezen dat het beste bij jouw merk past.

  • Het primaire idee schetsen

De volgende stap in het proces is het maken van een goede schets van het logo.

De ontwerper gebruikt alle trefwoorden en merkverhalen om een primair ontwerp te creëren. Deze stap helpt de ontwerper te begrijpen welke toon en richting het beste zijn om het merk te definiëren. Bovendien maken ontwerpers soms ook meerdere schetsen om te begrijpen welke het beste bij het merk past.

  • Testen van de schets vanuit het perspectief van de koper

De volgende stap in het proces is het testen van deze nieuw ontworpen primaire schetsen vanuit het perspectief van de koper.

Uw merklogo is ontworpen om identiteit aan uw merk te geven. Maar nog belangrijker: het is ontworpen voor de klanten. Dit komt omdat zij degenen zijn die hiervan aan de ontvangende kant staan. Ontwerpers houden dus rekening met het perspectief van uw koper wanneer u een logo laten ontwerpen.

  • Het doorvoeren van noodzakelijke aanpassingen aan het ontwerp

Bij deze stap draait alles om het kiezen van een definitief ontwerp op basis van het perspectief van uw koper.

De ontwerper verfijnt de ruwe ontwerpen of creëert gewoon een nieuw ontwerp door ze allemaal te combineren. Hun doel is om een goed logo-ontwerp te ontwikkelen dat de volgende stappen gemakkelijker maakt. Onthoud bovendien dat de lay-out van het logo draait om het organiseren en positioneren van hoe alle elementen zich tot elkaar verhouden.

  • Een veelzijdig kleurenpalet kiezen

Uw merklogo is zichtbaar op alle platforms, zowel online als offline. Daarom is het belangrijk om een veelzijdig kleurenpalet te kiezen dat gemakkelijk bij alles past.

Op deze manier elimineert u de kans dat het logo er vervormd uitziet of dat de kleuren er niet indrukwekkend uitzien wanneer u van platform wisselt. Hierdoor kunt u uw logo uiteindelijk overal gemakkelijk gebruiken.

  • Een lettertype kiezen

De lettertypestijl van het logo zegt veel over uw bedrijf.

Sommige lettertypen werken bijvoorbeeld uitstekend bij modegerelateerde bedrijven, terwijl andere uitstekend geschikt zijn voor juridische of medische bedrijven. Zorg er dus voor dat u de ontwerper vertelt dat hij een geschikt lettertype moet kiezen wanneer u uw logo laten maken..

Laatste bevindingen

Uw bedrijfslogo speelt een grote rol in het succes van uw bedrijf. Het helpt het merkverhaal over te brengen en resulteert in het opbouwen van een sterke identiteit.

Laat daarom uw logo door professionals maken, zodat het een prominente impact achterlaat. Bekwame ontwerpers beschikken over de juiste middelen en technieken om een impactvol logo te creëren. Door het juiste proces te volgen, kan uw bedrijf nu een schitterend logo hebben dat meer klanten aantrekt en hun loyaliteit voor het leven verdient.

By admin